Omdat er behoefte bleek te zijn om elkaar gedurende de beperking door Corona ook te blijven informeren hebben een aantal registrars de handschoen opgepakt en organiseren zij, in samenwerking met de NRG, Registrars Teams-meetingen. De eerste meeting was op dinsdag 19 mei 2020 en ging over art handling-protocollen in Corona-tijd.
De Nederlandse Registrars Groep heeft na aanleiding van de eerste meetings samen met een aantal registrars de beschikbare protocollen naast elkaar gelegd en deze samengevoegd tot een verzameling richtlijnen en maatregelen. Dit document is bedoeld als hulpmiddel bij het opstellen van een eigen protocol betreffend het veilig werken met collecties in tijden van het COVID-19 virus. Het document is samen met protocollen van diverse musea te vinden op de website van de NRG onder ‘Nuttige Informatie’.
De Registrars Teams-meetings zijn na de zomer doorgezet, deze stonden deels in het teken van werken tijdens Corona (virtueel koerieren, digitale conditierapportages enzovoorts), maar er zijn ook algemene onderwerpen behandeld (verzekeringen). De meetings zijn een goed middel om contact te houden en om elkaar te informeren. Alle meetings die tot nu toe geweest zijn vindt je terug op het NRG YouTube kanaal. De volgende meetings hebben al plaatsgevonden;
- 04-11-2020 – Registrars Teams meeting: Verzekeringen
- 01-12-2020 – Registrars Teams meeting: Anekdotes Coronatijd
- 12-01-2021 – Registrars Teams meeting: Brexit en Nieuwjaarsquiz
- 02-02-2021 – Registrars Teams meeting: Duurzaamheid
- 02-03-2021 – Registrars Teams meeting: Buitenlandse registrars
- 06-04-2021 – Registrars Teams meeting: Galeries en Musea
Wil je ook deel nemen aan zo’n meeting dan kan dat. Voor meer informatie hierover verwijzen we je graag naar de NRG LinkedIn pagina.